söndag 2 april 2017

Annorlunda Mars

Hela mars handlade om en sak, eller kanske två. Mest av allt handlade det om min resa till Mallorca. En senarelagd 40-årsresa till en plats varmare än Sverige. Min önskan var att åka med någon annan. Men när ingen annan kunde eller ville bestämde jag mig för att åka själv. Ett trevligt val, ett trevligt sällskap. Mallorca i mars, turistsäsongen i startgroparna och värmen alldeles lagom skön. Böcker i väskan, ljudböcker i telefonen och en utsikt att jubla över. En resa jag sparar i mitt hjärta.


Den andra grejen är alla vårtecken. Snödroppar, fågelsång, värmande sol och ljusare dagar. Vi hade ett riktigt obehagligt bakslag ett par dagar efter jag hade kommit hem från Mallorca. På bara ett par timmar hade våren blivit inbäddad i snö. Blä! Som tur var regnade det bort innan kvällen.

Häromdagen vaknade vi upp till alldeles för många minusgrader. Närmare bestämt - 8.5. Det var svinkallt att cykla till jobbet. Det var också ett sätt att påbörja sommartid. Tack och lov blev det april till slut.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar